TellApe volop in ontwikkeling

TellApe is volop in ontwikkeling! Vanaf de zomer 2018 zijn we gestart met fulltime door ontwikkeling zodat we van emballage registratie systeem naar emballage administratie systeem gaan! De toekomst beloofd nog veel meer mooie ontwikkelingen. Zo gaan we TellApe opbouwen naar een emballage management systeem (EMS) en daarna wordt er een emballage bank opgericht! Benieuwd? Lees snel verder!

Chauffeurs app

TellApe is eind 2017 gestart met de chauffeurs app. De chauffeur die verantwoordelijk is voor het vervoeren van de emballage kon door middel van TellApe een eenvoudige start maken met de registratie van alle emballage uitwisselingen. Elk laad en los moment binnen een minuut geteld, geregistreerd en geaccordeerd met de tegenpartij. Inmiddels heeft de chauffeurs app een mooie update ondergaan om het werk van de chauffeur en de administrateur nóg makkelijke te maken. Komende maanden zullen wij verschillende gebruikerstesten doorlopen met chauffeurs uit verschillende branches. De feedback die wij hieruit terug krijgen zullen wij verwerken tot verbeteringen aan de app!

De chauffeur registreert op ieder laad én los moment de emballage handelingen die plaats vinden. Het laden en lossen van verschillende items is eenvoudig te registeren. Is er een extra melding die de chauffeur wil ingeven over deze emballage transactie? Deze kan direct na het invoeren van de emballage geplaatst worden. Als er een (dock-) medewerker is die de goederen in ontvangst neemt, dan kan deze direct voor akkoord zijn handtekening zetten in de app. Is de transactie akkoord, verschijnt deze binnen enkele tellen bij het online web portal waar de administratie in kan kijken. Er is dus real time overzicht en inzicht in de gemaakte emballage transacties.

Heeft de chauffeur zijn transactie geregistreerd dan wordt er automatisch met de tegenpartij een emballage bon gewisseld. TellApe stuurt direct een overzicht naar vooraf aangegeven mailadressen met de emballage transactie. Zo zijn beide partijen direct op de hoogte van het opgebouwde emballage saldo.

Laad en los app

Om TellApe ook beschikbaar te maken voor laad- en losadressen zijn we vanaf de zomer in 2018 gestart met deze ontwikkeling. We zijn gestart met onderzoeken welke handelingen een laad- losmedewerker tijdens zijn werk tegenkomt en vervolgens hier een workflow voor schetsen en te ontwikkelen.

Al snel kwamen we tot de conclusie dat alle gegevens die ingevuld kunnen worden op het CMR, ook ingevuld moeten worden in de app. Dit betreft de transporteur, de wederpartij en de locatie waar emballage vandaan komt of waar het naartoe gaat. Als extra gegeven hebben we een optie laten inbouwen waarbij het kenteken van de vrachtwagen geselecteerd kan worden, zo wordt de informatie over de emballage transactie extra verrijkt.

In de app is er altijd de mogelijkheid om een opmerking te plaatsen bij elke emballage transactie die gemaakt wordt. Het tweezijdig akkoord geven op een emballage transactie is eenvoudig te regelen met een handtekening in de app. Je hebt hierdoor nooit meer last van achteraf discussie over de karren en kratten die uitgegeven zijn of ingenomen zijn. Met het tweezijdig akkoord geven op de transactie worden er ook real-time 2 administraties bijgewerkt. Hierdoor hoeft een verplaatsing van emballage maar eenmalig geregistreerd te worden.

Online web portal voor de administratie

Om TellApe meer functionaliteit te geven en ook de laad- los adressen te kunnen ondersteunen, zijn we in de zomer van 2018 begonnen met fulltime ontwikkelen. In een half jaar zijn we opgeschaald van een MVP van emballage registratie voor de chauffeur naar emballage administratie pakket.

Eerst hebben we de taken en het werk van de laad- losmedewerker gedocumenteerd en geanalyseerd. Vervolgens hebben we verschillende workflows ontworpen die het beste het werk ondersteund  voor de laad- los medewerker en geïmplementeerd in de app.

Al snel werd er erkend dat de gegevens die nodig zijn voor de CMR, ook de details bevatten die moeten worden ingevoerd in TellApe. De gegevens van de transporteur, de wederpartij van de handel en de locatie van het laden en lossen. Als extra element hebben we de mogelijkheid ingebouwd om de kenteken van de vrachtwagen die de ladingdragers vervoert, in te voeren. Dit maakt de informatie in TellApe extra relevant en waardevol.

In de app is er altijd de mogelijkheid om een opmerking te plaatsen bij elke logistieke ladingdrager transactie. U kunt de transactie makkelijk valideren met een handtekening van de tegenpartij. Als gevolg hiervan hoeft u zich nooit zorgen te maken over een discussie achteraf over de karren of kratten die zijn uitgegeven of ingenomen. Met de overeenkomst voor elke transactie wordt de administratie voor beide partijen bijgewerkt.

Benieuwd?

Vraag hier een gratis pilot aan!

Toekomst van TellApe

TellApe gaat zich door ontwikkelen tot een volwaardig emballage management pakket. Precies weten waar je emballage is en de financiële transactie voor de emballage items kunnen maken zorgt ervoor dat de klant volledig ondersteund wordt in het emballage management. Benieuwd hoe de ontwikkelingen gaan? Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!

Klik hier om de nieuwsbrief te ontvangen.